Пошукова форма

Типи автобусних кузовів

Сучасні автобуси здебільшого мають суцільнометалеві каркасні кузови вагонного типу, що дозволяють найбільш раціонально використовувати площу салону.
 
 
Несуча конструкція кузова автобуса

ЗображенняКузов автобуса складається з каркаса, зовнішнього облицювання, внутрішньої оббивки, підлоги, вікон, дверей і т. д. Усередині кузова розміщуються сидіння для пасажирів і водія. Каркас є основною частиною кузова автобуса, в більшості випадків його роблять зварним із сталевих труб прямокутного перерізу.
 
Існують конструкції каркаса, виконані з алюмінієвих профілів. В якості зовнішнього облицювання застосовують сталеві листи, приварені до каркаса, або алюмінієві листи, з'єднані з каркасом заклепками.
 
 

Двері міського автобуса

Зображення

Одне з найважливіших вимог до конструкції міських автобусів - забезпечити зручність посадки і висадки пасажирів на зупинках. Для цього знижують висоту підлоги автобуса, а отвори дверей роблять як можна ширше, самі двері у відкритому стані прагнуть прибрати з отвору. У той же час двері не повинні сильно виступати назовні у відкритому стані, щоб не заважати посадці пасажирів з вулиці в автобус. Тому двері роблять зсувними на кронштейнах або забираються в порожнині всередині салону, іноді - складними, але в будь-якому випадку - орними. 
 
Пасажирські двері міських та приміських автобусів відкриваються і закриваються, як правило, за допомогою пневматичних механізмів, керованих водієм.
 
 
 
Півтораповерховий автобус
 
ЗображенняКузов міжміського автобуса повинен мати достатньо місткий відсік для багажу. Найбільш часто це забезпечується застосуванням півтораповерховий компонувальної схеми, коли пасажирський відсік розташовується у верхній частині кузова, а багажний відсік - під ним в центральній частині.
Іноді для підвищення пасажиромісткості кузова як міських, так і міжміських автобусів робляться двоповерховими, з установкою в салоні сходи між поверхами.
 
 
 
 
Двоповерховий автобус

Зображення

Вікна автобуса (вітрове, бічні, заднє) виконують різними за формою і конструкції і часто вклеюють в прорізи кузова для підвищення його жорсткості. Іноді для підвищення пасажиромісткості кузова як міських, так і міжміських автобусів робляться двоповерховими, з установкою в салоні сходи між поверхами.
 
Вікна автобуса (вітрове, бічні, заднє) виконують різними за формою і конструкції і часто вклеюють в прорізи кузова для підвищення його жорсткості.
Сидіння в автобусах для пасажирів і водіїв мають різну конструкцію. Сидіння пасажирів можуть бути як регульованими, так і нерегульованими. Нерегульовані сидіння застосовують в міських, регульовані - в міжміських автобусах. Останні виконують у вигляді полуспальних крісел із змінним кутом нахилу спинки, з подушками і спинками підвищеної м'якості. Сидіння водія, зазвичай регулюють в поздовжньому напрямку, по висоті і по куту нахилу спинки. Часто воно буває обладнане амортизуючою підвіскою, яка гасить коливання сидіння, що виникають при русі по нерівних дорогах.